Tips mottages

En kommentar
Jag och två kompisar jag utmanat oss själva att avstå från hårt och mjukt bröd, fikabröd och godis i en månad. Målet är att se om vi klarar att avstå från bröd, fikabröd och godis, inte från själva sockret och det. Vi får t ex dricka läsk... Men bröd äter jag alltid till frukost och godis brukar jag köpa till helgen. Jag har nog inga problem att klara mig utan godis men när det gäller bröd (och ibland godis när jag blir sötsugen) måste jag hitta andra goda (vid vissa tillfälen lite mättande) substitut. Det är idag dag 2 och jag har total idé torka på vad man kan äta för mellis eller snacks, men framförallt frukost. Jag äter ägg till frukost och skulle aldrig kunna äta ägg igen senare om jag äter det till mellis också så ägg = frukost. Testade havregrynsgröt i morse också efter att inte ha ätit det på ett bra tag och jag insåg att jag fortfarande inte alls gillar det. Jag har kommit på att jag kanske kan äta någon slags bar, typ nutrilette bar eller nåt, kanske risifrutti fast det åt jag så mycket förut. Fruktsallad med kesella är supergott också. Det ska jag försöka köpa idag om jag hinner, och sen äta nån banan eller äpple eller så funkar ju... Jag har frukstansvärt lätt för mig att tröttna så jag måste ha olika variationer och gärna bli mätt på det. Fil och flingor har vi hemma också som funkar, men jag behöver lite tips på lite mer mättande "rätter". Det jag har nämnt är främst mellis och snacks...jag behöver ganska mycket hjälp med frukost! Där är nog min största idé torka!
 
TIPS MOTTAGES GLADELIGEN!!! =D
 
 
 
1 L:

skriven

Tills mellis kan du Prova keso, banan (eller lite hallon) o ringla lite honung över :D

Svar: Tack för tipset "L", det ska jag prova! :) Låter gott!
Anna